Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. Minun arvoihin kuuluu kunnioittaa muidenkin mielipidettä olkoonkin, että en suinkaan ole samaa mieltä. Näin ainakin niin pitkään, kun toisen mielipide ei ole esim lain kanssa ristiriidassa.
Tämänpä takia olen kovin pahoillani, että löytyy ihmisiä, ketkä olisi valmiita kieltämään esim junnujen kilpapurjehduksen, joka opettaa kuitenkin varsin paljon esim itsenäisyyttä ja päätöksentekoa kasvaville toivoille. Yhtä pahoillani olen, että oltaisiin valmiita kieltämään muukin kilpapurjehdus, joka kuitenkin on minulle hyvin rakas laji. Matka/retkipurjehduskin on tosin harrastukseni, joten se siitä.
Mitä tulee rata- ja avomerikilpailuihin, sanoisin, että OD-ratakisoissa ja esim matchissa on oppinut merkittävästi enemmän veneenkäsittelystä kuin retkipurjehduksessa tai avomerikisoissa, mikä taas tekee minusta mielestäni paremman purjehtijan myös retkille.
Vieras kirjoitti:
Normaalisti puhuttaessa yhteiskunnasta tai yhteiskunnan tuesta jollekin tarkoitetaan valtiota ja kuntia, siis julkista sektoria. Mutta ei ole ensimmäinen kerta kun kilpapurjehtijat pyrkivät vääristelemään asioita. Ilmeisesti kilpapurjehdus sisältää jotain, mikä on omiaan sammuttamaan rehellisyyden aivoista ja ajattelusta.
Mahtaa muuten maistua murot pahalta aamuisin...